-
Bergholz, C.; Füner, L.; Lubczyk, M.; Sternberg, R.; Bersch, J.
(2024):
Infrastructure required, skill needed: Digital entrepreneurship in rural and urban areas. Journal of Business Venturing Insights 22, e004288.
DOI:
10.1016/j.jbvi.2024.e00488
-
Brueck, C.; Losacker, S.; Liefner, I.
(2024):
China’s digital and green (twin) transition: insights from national and regional innovation policies. Regional Studies, 1–17.
DOI:
10.1080/00343404.2024.2384411
-
Häfner, L.; Sternberg, R.
(2024):
Gibt es einen räumlichen Digital Divide auch in Niedersachsen - und wie könnte dieser verringert werden? Neues Archiv für Niedersachsen 11(1), 19-36.
DOI:
10.5771/0342-1511-2024-1
-
Brueck, C.
(2024):
The role of foreign MNEs in China’s twin transition: a study on the organization of green and digital innovation processes. Competitiveness Review, 1-17.
DOI:
10.1108/CR-08-2023-0207
-
Liefner, I.; Hennemann, S.; Rietmann, C.; Zirbes, L.; Worbs, L.
(2024):
Whitebook: Hidden Champions als zentrales Element der Stabilisierung ländlicher Regionen in Zeiten der Digitalisierung - Handlungsempfehlungen. Gießen: Universitätsbibliothek (UB) der Justus-Liebig-Universität Gießen.
DOI:
10.22029/jlupub-18271
-
Liefner, I.; Hennemann, S.
(2023):
Der Aufstieg des mobilen Internets in China. In: Hardaker, S.; Dannenberg, P. (Hrsg.): China: Geographien einer Weltmacht. Berlin, Heidelberg: Springer, 295-301.
-
Hennemann, S.; Liefner, I.
(2023):
Die chinesische Gesellschaft im digitalen Raum. In: Hardaker, S.; Dannenberg, P. (Hrsg.): China: Geographien einer Weltmacht. Berlin, Heidelberg: Springer, 303-308.
-
Thonipara, A.; Sternberg, R.; Proeger, T.; Häfner, L.
(2023):
Digital divide, craft firms’ websites and urban-rural disparities—empirical evidence from a web-scraping. Review of Regional Research 43, 69-99.
DOI:
10.1007/s10037-022-00170-5
-
Tuitjer, L.; Dirksmeier, P.
(2021):
Social media and perceived climate change efficacy: A European comparison. Digital Geography and Society 2, e100018.
DOI:
10.1016/j.diggeo.2021.100018
-
Thonipara, A.; Sternberg, R.; Proeger, T. & Haefner, L.
(2020):
Assessing the 'Digital Divide' and its Regional Determinants: Evidence from a Web-Scraping Analysis. ifh Working Papers (No. 25). Göttingen.
-
Haefner, L.; Sternberg, R.
(2020):
Spatial implications of digitization: State of the field and research agenda. Geography Compass 14(12), e12544.
DOI:
10.1111/gec3.12544
-
Sternberg, R.
(2011):
Regionale Verteilung der .de-Domains. In: Nationalatlas aktuell (elektronische Zeitschrift): http://aktuell.nationalatlas.de
-
Sternberg, R.
(2005):
On the Spatial Distribution of Domain Names in Germany – Empirical Evidence and Explanations. In: Feldhoff, T. and Flüchter, W. (Eds.): Shaping the Future of Metropolitan Regions in Japan and Germany: Governance, Institutions and Place in New Context. Duisburg: Universität Duisburg-Essen, pp. 37-49 (=Hohenheimer Beiträge zur Entrepreneurshipforschung und –praxis, Nr. 11).
-
Sternberg, R.
(2004):
Zur räumlichen Verteilung von Domainnamen in Deutschland – empirische Befunde und Erklärungen. In: Petermanns Geographische Mitteilungen 148, S. 78-85.
-
Sternberg, R.
(2003):
Standorte der neuen Dienstleister – Erkenntnisse aus dem raum-zeitlichen Verteilungsmuster von Internet-Domainnamen in Deutschland. In: Bröcker, J. (Hg.): Globale Kommunikation und lokales Handeln: Herausforderungen und Chancen. Heidenheim: Stadt Heidenheim an der Brenz, Kulturbüro, S. 113-134. (=Heidenheimer Schriften zur Regionalwissenschaft, 16).
-
Sternberg, R.; Krymalowski, M.
(2002):
Internet Domains and the Innovativeness of Cit-ies/Regions – Evidence from Germany and Munich. In: European Planning Studies, Vol. 10, No. 2, pp. 251-274.
-
Sternberg, R.:
(2001):
Internet Domains and the Innovativeness of Cities/regions – Evidence from Germany and Munich. In: J. Simmie (Ed.): Innovation and Competitive Cities in the Global Economy. Proceedings of the International Research Workshop, Worcester College Oxford, 28-30 march, 2001. Oxford (School of Planning, Oxford Brookes University, Working Paper No. 191).
-
Sternberg, R.
(1999):
New Media Policies and Regional Development in Japan.,
In: H.-J. Braczyk, G. Fuchs u. H.-G. Wolf (Hrsg.): Multimedia and Regional Economic Restructuring. London: Routledge, pp. 346-375.